2012. augusztus 15., szerda

0. Bemutatkozás!

Sziasztok! most nyitottam a blogomat! vagyis már van egy, de úgy gondoltam neki állok, és írok egy történetet, már régóta szeretnék egy ilyen blogot is. :)
remélem tetszeni fog nektek :)
először is bemutatnám az alap szereplőket, és mikor majd a történetbe oda érek, hogy mások is benne lesznek akkor majd mindig előtte megmutatom kik lesznek :)
akkor kezdeném is:

főszereplő:

Tara*

Greg*
One Direction- Louis Niall Harry Zayn Liam

Harry 




Akkor hozzá is kezdenék :)
xx






4 megjegyzés:

  1. Kedves Patrícia!

    Gondolom nem igen szoktál kapni ténylegesen építő kritikát, így bátorkodom most írni neked!

    A mai világban nagy hiánynak érzem azt, hogy a fiatalok tollat / billentyűzetet ragadjanak és leüljenek írni egy történetet. Szerintem igenis kellene az írásra időt fordítani, hiszen annyi mindent rejt az emberi fantázia! Éppen ezért minden tiszteletem a Tiéd, hogy elkezdted a blogodat!
    És mint azt tudniillik, senki sem kerül elsőre a ranglétra csúcsára - hiszen mindenki kezdőként indul. A kezdőket pedig a kritika éltet, buzdít, esetleg okít meg. Pozitívumokat nem fogok felsorolni, hiszen azt elég sokan megtették előttem, én egészen másra szeretnék rávilágítani - amit ha jól fogadsz, akkor még nagy sikereket érhetsz el!

    Éppen ezért kérlek, figyelmesen olvasd el amit írok, ne sértésnek vedd, inkább gondold át jól! A szándékom teljesen tiszta ezzel!

    ui.: Több megjegyzésben küldöm el, mert a blogger így engedi.

    VálaszTörlés
  2. Kezdjük a legelején...

    "Tara egy 16 éves lány, kinek a barátja öngyilkos lesz, így szörnyű kínok között megy át. Mindenki kiközösíti, bár sokan inkább a helyében lennének, hisz mindene megvan, vagy mégsem? Hiányzik a legfontosabb, a szeretet.
    Míg nem valaki rátalál, vagy inkább egymásra találnak? Lelki társra talál benne. És ha ez nem lenne elég, olyan barátokra tesz szert amiről csak álmodozott. Tara szomorú de egyben boldog élete. Dreamland.Itt az álmok valóra vállnak."


    * Írásos mondatban illem, illetve küllemszabály, hogy számokat is betűvel kell leírni (kivétel az évszámok).
    * "...kínok között megy át." - Ez a megfogalmazás enyhén magyartalan. Kínok között senki sem megy át.. inkább kínok közt vergődni szokás, vagy kínok gyötrik a lelkét.
    Bár tény és való.. hogy az egész bevezetést sokkal szebben is meg lehetne fogalmazni.

    És most ugorjunk fejest a történetbe. Igyekeztem minden részen végigrohanni, és innen-onnan kikapni pár olyat, amin esetleg ha gondolod, akkor változtathatsz a saját érdekedben. Vagyis inkább a fejlődésed érdekében! :)

    VálaszTörlés
  3. # Első részből..

    Meg kell említenem, hogy ebben a kis irományban rengeteg a helyesírási hiba, a szóismétlés, de ez így többnyire mindegyik részre igaz. Valamint ami még szemet üthet:


    "-Jó reggelt Tara kisasszony. Hogy aludt?
    -Őhm, jó reggelt. Remekül.-és csalok egy ál mosolyt az arcomra.
    -Ezt öröm hallani!-majd ő is rám mosolyog.-Várja a reggeli az ebédlőben, siessen nehogy elhűljön a kávéja.
    -Ó igazán köszönöm. Sietek is.
    -Rendben jóétvágyat!"

    Nem magyarázkodom, inkább itt egy "sablon" - avagy leírom helyesen / javítva:

    - Jó reggelt, Tara kisasszony! Hogy aludt?
    - Öhm, jó reggelt! Remekül. - csalok egy álmosolyt az arcomra.
    - Ezt öröm hallani! - mosolyog rám vissza - Várja a reggeli az ebédlőben, siessen nehogy kihűljön a kávéja!
    - Ó, igazán köszönöm! Igyekszem sietni!
    - Rendben, kisasszony, előre is jó étvágyat!

    Bármely párbeszédnél kell az előretett kötőjel és a mondat közé egy szóköz. Valamint a megszólításokat, vagy éppen "figyelemfelhívást" mindig felkiáltójellel toldjuk meg. Hiszen ez mutatja meg az adott párbeszédben a hanglejtéseket is. Szerintem ezt például "Jó reggelt, Tara kisasszony!" nem éppen fapofával fogja valaki a látszólag "feljebbvalójának" mondani..
    ---------------------------------------------------------------------
    # Huszonhatodik részből..

    Mint említettem rengeteg tőmondatot használsz. Ez egy idő után nagyon vontatottá és unalmassá teszi az írásodat. Itt van például egy hat mondatból álló kis "bekezdésed". Ezt én lejjebb leírtam helyesebben - a hat tőmondatodat négy rendes, kerek egész mondattá alakítottam. Íme:


    "Rengeteg gyógyszert kellett szednem, hogy elmúljon a folyton gyötrő fájdalom. A gyomromban szinte csak azok a kis bogyók voltak, így folyton hányinger kerülgetett. párszor ki is dobtam a taccsot. Borzalmas volt ez a pár nap. Teljesen egyedül voltam otthon minden délelőtt. Unatkoztam, de nagyon."

    Javítva:
    "Rengeteg gyógyszert kellett szednem, hogy az engem gyötrő fájdalmakat valahogy csillapítani tudjam. Ám mivel a gyomromban ezeken a kis bogyókon kívül semmi sem volt, így rengetegszer rám tört a szédülés, a hányinger, ez utóbbinak pedig következményei is lettek.. Így az elmúlt pár nap borzalmas volt, abszolút unalommal és magánnyal teli. De hogy is menekülhettem volna az egyedüllét elől, hiszen minden délelőttömet csakis a magam társaságában tölthettem."

    VálaszTörlés
  4. És végezetül annyi még, hogy...

    Igazából nem tudok több példát felhozni, mert amiket eddig leírtam, azt mind az eddigi huszonhat részen keresztül gyakoroltad, űzted. Mindegyikben fellelhetőek ugyanezek a hibák, valamint a helyesírási problémák is megvannak.
    Szerintem ha ezeket leküzdöd és javítasz rajuk a jövőben, akkor sokkal színesebb és élvezhetőbb lesz a történeted olyanok számára is, akik nem az egyszerűség elvén működnek (mint például én).

    Remélem nem vetted zokon ezt a kis "javítgatást", inkább próbáld meg a hasznodra fordítani!

    Üdvözlettel: Egy lelkiismeretes Kritikus.

    VálaszTörlés